Forside

onsdag den 27. marts 2013

Elefanttæppe en uddybning..



Her er et lille og ikke særlig godt nærbillede af en af mine elefant lapper..Jeg har brugt alpaka i forskellige nuancer... det er så lækkert blødt og små børn må godt ligge med det, i modsætning til angora.  Når jeg skal skifte farve, veksler jeg mellem at krydse de to tråde (intarsia) og lade tråden følge med (stranded) ... det er vist ikke den helt rigtige måde at gøre det på... men det virker til sådan et lille mønstre, og som jeg skrev i mit tidligere indlæg så skal man jo bare strikke.. 

fortsættelse følger.....
...jeg har forsøgt at finde det gamle mønstre.. men jeg er bange for at det er gået tabt, da det bare var et stykke krølled ternet papir.. jeg vil forsøge at lave et nyt...  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar