Forside

søndag den 4. juni 2017

Gamle værker... fordi det er sjovt



Jeg tror, at det aller første jeg rigtig syede, på min mors gamle Pfaff maskine, var et billed tæppe, det er direkte taget fra en patchwork bog, købt i England. Jeg tror det er måske 25- 26 år gammelt... jeg har været 15-17 år..men jeg har altid været igang..

Det gule tæppe hænger hjemme hos mine forældre, på det gule"" værelse, Jeg har tit tænkt på, at nu er det vist på tide at det kommer ned.. Men der bliver ved med at komme små folk til og det er faktisk lidt hyggeligt og ligge og kikke på det.

Mit "sommerhus" tæppe og mit andet applikations billedtæppe er også fra den tid..

Jeg syede primært fordi det var sjovt..... og det gør jeg stadigvæk.






Så var der en masse år, hvor de handle om træ.. Jeg blev uddannet møbelsnedker i 1997 og så var jeg meget aktiv inden for NGO, og var bl.a. URK delegat i Uganda...
Men jeg syede lidt stadigvæk.. Jeg havde en god bekendt af familien, og hun var på Skals håndarbejds højskole... Hun kom hjem med et lille broderi af en ko...Det var pinlig nok første gang, det gik op for mig at broderi er andet end korssting.
Sådan en ville jeg også lave...




Og på den måde kom jeg igang med at brodere..



Jeg gik meget op i det, samlede broderigarn og billeder jeg kunne sy....
Jeg lavede små broderier til mine dagbøger fra Burkina og Armenien m.f.

I 2001 kom jeg på lærerseminaret, og havde håndarbejde på linie... det var (er helt væk, efter den nye skolereform) et super godt og seriøst fag. der fik vi en masse små opgaver.
Og så var vi også på studietur til Barcelona:

    


Ingen kommentarer:

Send en kommentar