Forside

mandag den 30. januar 2017

Nu gik der alligevel sport i den..

Det skulle bare ha' været et hurtigt lille hygge patchwork tæppe, der var lavet af, rasterne fra rasterne, af de hynder, jeg sammen med Filippa, har lavet til vores bålsted. hmm...


Jeg er sikker på, at der skal en ensfarvet imellem, for at tæppet ikke bliver for spraglet .... men hvilken farve?.. Det har jeg grublet længe over. 
Nu har jeg altså investeret i noget lyseblåt, og noget kvilt eller jeg må hellere sige, bamse stof, i samme farve, til bagstykke... Jeg havde tænkt det som et lyst forårstæppe... 
Men hvor bredt skal mellemrummene så være?
Først havde jeg tænkt 5 cm. jo længere mellemrum jo længere og bredder tæppe... og jeg har alligevel lavet 80 firkanter, nu synes jeg det er nok, selvom det var sjovt at sy.

Lav altid en prøve. :-/
Det var godt at jeg gik lavet en prøve.. Jeg er ikke tilfreds.. Jeg tror jeg skal lave mellemrummene halvt så brede. Kvalitet frem for kvantitet ... kludetæppe eller ej.


4. juni....
Det trækker tænder ud, at være handicappet. Men jeg er håndarbejdlærer, og det er der ingen der kan tage fra mig, og jeg tror jeg ville bukke under, hvis jeg ikke havde noget kreativt at give mig til...
Det tager smerter og bekymringer, bare og side og køre stof igennem maskinen....Uden jeg, den gang for mange år siden, tænke på det, købte jeg en maskine der faktisk er meget handicapvenlig"" Den er fyldt med tryk funktioner bl.a. en klipper og så en nåletråder...Den kan klart anbefales. Jeg er meget glad for den!


Jeg er kommet på førtidspantion og jeg har fået min egen lejlighed her i Birkerød...
Men jeg blev færdig mit tæppe, inden jeg flyttede ind. og kan sidde i den kølige sommer aften på min dejlige altan, med tæppet over mig, sådan som jeg havde tænkt det.




1 kommentar: