Forside

mandag den 30. januar 2017

Nu gik der alligevel sport i den..

Det skulle bare ha' været et hurtigt lille hygge patchwork tæppe, der var lavet af, rasterne fra rasterne, af de hynder, jeg sammen med Filippa, har lavet til vores bålsted. hmm...


Jeg er sikker på, at der skal en ensfarvet imellem, for at tæppet ikke bliver for spraglet .... men hvilken farve?.. Det har jeg grublet længe over. 
Nu har jeg altså investeret i noget lyseblåt, og noget kvilt eller jeg må hellere sige, bamse stof, i samme farve, til bagstykke... Jeg havde tænkt det som et lyst forårstæppe... 
Men hvor bredt skal mellemrummene så være?
Først havde jeg tænkt 5 cm. jo længere mellemrum jo længere og bredder tæppe... og jeg har alligevel lavet 80 firkanter, nu synes jeg det er nok, selvom det var sjovt at sy.

Lav altid en prøve. :-/
Jeg har fået en opslagstavle i julegave.. det var faktisk også noget, jeg har set på loftet, hos Spiche Design. Den er stor, stor nok til at til at der kan hænge et tæppe. Det er Så kan man vende og dreje sine lapper og se om tæppet nu er stort nok.. Det er super praktisk. 

Nu kan jeg ikke trække den så meget længere...

 Det var godt at jeg gik lavet en prøve.. Jeg er ikke tilfreds.. Jeg tror jeg skal lave mellemrummene halvt så brede. Kvalitet frem for kvantitet ... kludetæppe eller ej.








1 kommentar: