Forside

lørdag den 30. marts 2013

Indfarvning - mit eget stof

En Påskeferie aktivitet - - på "kursus" hjemme hos min kompetente mor i Ebeltoft, der kan andet end at strikke.

Mine to børn og jeg, tog på tidlig påskeferie hjemme hos mormor og morfar, for planen var at vi ikke kun skulle slappe af, men også lave en masse kreativt.. 
Og så stod den på stoffarvning i den helt store stil... når man nu ikke har råd til alle de dyre fine tekstiler, må man jo lave dem selv... og så er det bare rigtig sjovt..
Gamle lagner, betræk og duge kom i vaskemaskinen og fik en grundfarve.




Efterfølgende lavede vi batik på meget af stoffet, for at have noget stof med strukturer.
... nu skulle der være nok, til et par tæpper eller 3... 



Hjemme igen, fik jeg vasket og strøget og ordnet... så er det bare med at gå i gang.. jeg har nogle ideer om noget quilt art i dejlige forårs og sommer farver.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar