Forside

lørdag den 27. april 2013

Fingerdukker - Kardemommeby

Yes jeg fandt mine Kardemomme dukker...  De har ligget og grinede af mig, jeg var bange for at de var helt væk, end til jeg fandt dem i en helt anden sammenhæng.Jeg lavede dem i forbindelse med at jeg syede mit Kardemommeby billede...   (se tidligere indlæg)  Dukkerne har jeg strikkede ud i et stykke, uden noget bestemt mønster og der efter syet dem sammen i ryggen. Derefter har jeg puttede en pap kugle i som hoved og snorede "røret" sammen i hovedenden.  Efterfølgende har jeg syet hår på og lavede hatte af filt og meget lidt tøj der kun skal tydeliggøre hvilken person der er tale om.

Tobias i tårnet, løven, Kasper, Jesper og Jonatan, politimester Sebastian.
Den talende kamel, slagteren, bageren, barber Sørensen, Tante Sofie og lille Kamomilla. 
..

Vi lister os afsted på tå
når vi går ud og røver.
vi røver bare det vi må
og det vi nu behøver.
Nu ligger mørket over land,
i byen sover alle mand.
Vi drager af gårde med sæk og med spand
både Kasper og Jesper og Jonatan

Jeg er politi mester Bastian 
Jeg er en venlig mand 
For det syntes jeg man skal være hvis man kan
Og jeg går omkring og passer på, at alle har det godt
For jeg syns' det er så flot at ha det godt.

Når en sommer gå mod høst og det blæser koldt fra øst....

Uh dada uh dada jeg er så vred og sur
for her i Kardemomme er der ingen ting der dur
Hvis alle bare var som mig så gik det nok til sidst
Men ingen andre er som jeg og der er meget trist Æv 


Hos byens slagter tager vi kun et enkelt fad med finkeren oksesteg på 20 pund, lidt fars og nogle skingerTil løven røver vi en gris, en lille en naturligvis  




Hos byens bager går vi ind, men røver kun lidt smugler, 
lidt brød, lidt mel en slikkepind og tusind sukkerkugler
Det hænder dog at Jonatan vil ha en honningkagemand .. 


Jeg går og pukler mellem syd og nord med peber og kanelog jeg er kendt i alle byer som den talende kamel.....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar