Forside

søndag den 26. maj 2013

Filt et træ - Mit puppet projekt.



Min kreativitet har lige taget en drejning... I forbindelse med lærernes lockout, finder jeg sammen med en anden lære via facebook og finder ud af at, hun har den samme interesse for teaterdukker, eller puppet som jeg har. Bl.a. har vi begge to været med til Copenhagen puppet festival.. Vi bliver enig om at mødes, og nu har vi så givet hinanden en opgave ind til vi skal mødes igen .. Min nye veninde Tine, skal lave en drage, jeg fik til opgave at lave et talende træ, eller et forteller træ... Nu har jeg så fået lavet en "demo" for at se om det jeg havde i tankerne nu også vil virke. Den er ikke helt færdigt, meningen er at den skal have øjne og måske skæg.

Nogen gange virker det bare, jeg havde en helt klar ide og noget gammelt skum læggende og jeg tror det tog en lille time, højst at sy rammen til det lille træ.

Så har jeg beklædt hele træet med uld. Jeg har brugt karteflor, for jeg syntes at Merino er for fint og mangler struktur. Ulden har jeg lagt på og så nålefiltede det lidt for en sikkerheds skyld.


Så filtede jeg det hele med sæbe, dels for at få det til at hænge mere sammen, dels fordi at det er det, jeg
kender og jeg ved hvordan ulden arbejder i sæbe. Jeg har aldrig rigtig lålefiltede, men har sat mig for at jeg vil lære det og jeg kan se mange fordele ved at bruge begge metoder.


Til sidst filtede jeg noget grønt "stof" så jeg har til blade.Jeg kan godt li' at filte flere farver sammen, så der kommer mere spil i stoffet og så det ikke bliver så kedeligt.



1 kommentar:

  1. hovsa - der sker lige noget
    Jeg glæder mig til at se fortsættelsen

    SvarSlet