Forside

søndag den 23. juni 2013

Puppets

Nu fik de en chance til mine dukker. Et eller andet sted skal man jo starte og måske er de heller ikke så tossede.
Der skal laves mange flere dukker, men man kan let komme i tanke om mange historier man kan fortælle bare med de få dukker der er helt færdige.


Dukken er entelig tænk som en prinsesse, og en prinsesse kan man bruge i tusind vis af fortællinger, men en anden, mere sand historie, der kunne være sjov at fortælle,
er historien om Filippa og hendes Filippaæble træ og det fantastiske Filippa Æble......det kan godt være at der skal laves en anden dukke......men æblerne er der ihvertfald. Æblerne har jeg nåle filtede... Det er meget nyt for mig at filte med nål, jeg kan se mange fordele ved det, men den helt store nåle filter bliver jeg nok ikke.











 Jeg elsker historierne fra Valhalla, det kunne være rigtig sjovt at lave dukker fx. Til historien om Iduns æbler, om da Loge stjal gudernes livsvigtige æbler.
   
Gammel far og gammel mor kan også bruges til mange fortællinger fx. Hvad fatter gør... og i hvor mange historier optræder der ikke gammel Herre mand eller en gammel kone.









1 kommentar:

  1. Jeg vil virkelig gerne lære at lave de der uld-æbler, de er skønne :)

    SvarSlet