Forside

torsdag den 15. august 2013

Mit talende træ

Asketræet Asger 

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, var jeg kommet godt igang med at lave dukker, sammen med min nye veninde der har den samme pation for puppetes, og jeg fik til opgave at lave et talende træ.
Som lyn fra en blå himmel, bliver jeg ramt af en hjerneblødning og måtte stoppe mit arbejde, og bruge alt for meget tid i hospitalsengen..
Nu er jeg hjemme og sygemeldt og er langsomt i bedring. Desvære blev jeg ramt i min højre side, og kunne i staten slet ikke bruge en saks.
Jeg er heldigvis en fighter og med arbejde i små etaper, går det nu meget bedre og jeg har fået samlet mit træ.



Jeg har lavet træet i den samme 10 mm skum som jeg brugte til mit lille "demo" træ, ud fra en skabelon jeg har tegnet i fri hånd, og rettet lidt til efterhånden.
De to lag skum har jeg klippet over på langs og syet dem sammen igen, for at få en runder form.
Forstykket klippede jeg midt over og syet de to stykker skum i, der skal blive til munden.
Så har jeg syet det hele sammen i kanten.
Der efter har jeg klippet en "lem" i ryggen på træet, så man kan håndtere bagfra og ikke nedefra, som man måske normalt gør.
Jeg har ført en lidt tyk ståltråd ud i grenene og ligeledes syet noget på træets "arme"
Jeg har brugt noget tråd, der er beklædt men plastik og har lavet en lille løkke på alle ender, så tråden ikke skære igennem. Til sidst har jeg fyldt skum i træets øverste og nederste del af stammen.
Nu skal jeg, ligesom jeg gjorde med det lille træ, beklæde træet med uld.
Det er et støre arbejde at få lagt filt på, men jeg er overbevist om at jo bedre jeg for nåle-filtede ulden fast, jo lettere bliver det at våd-filte.. 



    


Ingen kommentarer:

Send en kommentar