Forside

tirsdag den 25. marts 2014

Glasknapper mm.

På kursus på Rødinge højskole 

Længe inden jeg blev syg men hjerneblødning i sommers, havde min mor inviterede mig med på en uges højskole ophold på Rødinge højskole, hvilket jeg havde glædet mig meget til. Det var kun nogle uger efter jeg blev udskrevet, og der var flere der sagde at det ikke kunne lade sig gøre.. men det var ren rekreation og lige det der skulle til. Jeg kunne sove når jeg ville og hvile når jeg ville, alt mad blev serveret og ikke mindst så kunne jeg være kreativ når jeg ville og havde kræfter til det.
Det var nu ikke meget jeg havde kræfter til, bl.a. var jeg på et kursus med Japansk broderi, meget enkle sting og jeg har ellers broderet meget, men efter en time måtte jeg stoppe, og sov rasten af dagen. 
Kurset med glasknapper var langt bedre og også sjovere. Bogstavligtalt sad vi bare og limede glasskår sammen, som så efterfølgende er blevet smeltet sammen til vedhæng eller brusher eller knapper. Jeg havde aldrig prøvede at arbejde med glas før og bestemte mig for at alt bage skulle prøves, og så gik der gik ren leg i det. 





Da jeg havde lavet blomster og æbler og fisk og mønstre mm... var jeg løbet tør for ideer. En af mine med kursister forslog at jeg skulle lave et egern, så den udfordring tog jeg op. Men så var jeg også træt.
Jeg har ikke nogen ide om hvad jeg skal bruge dem til, men det var sjov og hyggeligt at prøve, og hvem ved? måske står man lige pludselig og har brug for en glas knap.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar