Forside

torsdag den 29. maj 2014

Uldbilleder

Jeg har efterhånden filtet i rigtig mange år, og har altid filtet med sæbe. Det er' nok mit fortrokende at arbejde med uld. Jeg elsker uld og elsker duften af uld.. hvilket rigtig mange synes er meget mærkeligt.
Jeg er opvokset med får i baghaven, på vores lille gård uden for Ebeltoft. Før det, da jeg var helt lille, var jeg flere gange med min mor, på kunsthåndværkerskolen i Kolding, og kan stadig blive helt salig, når jeg husker duften uld og olie fra de store væve maskiner.. Så det sidder nok i blodet...

Men nu har jeg bestemt mig for at jeg vil lære at filte ordenligt.. og har jo også erkende at nålefilt er virkelig anvendeligt i nogen situationer, fx da jeg skulle filte mit træ. (se tidligere indlæg under filt) Men nålefilter, det bliver jeg aldrig.
Jeg elsker at have fingerne i sæbe, at mærke at ulden arbejder og  ikke være helt hære over resultatet.

Jeg leger lidt med forskellige udtryk og temaer. Når billederne er tørre, quilter jeg og evt. brodere for at give et skabere udtryk. Her er et par eksempler..






1 kommentar:

  1. Hold da lige op, hvor ser det flot ud. Jeg skal helt klart have sådan et billede.... måske med box rabat!!! ;)

    SvarSlet