Forside

lørdag den 31. maj 2014

Raku brændte knapper

Alle mine knapper ligger stadig i Jylland og venter på at blive brændt.. men for nogle dage siden, tog min mor, nogle af dem med, til en raku brænding, et sted nede på Mols. Jeg synes de er blevet rigtig rigtig fine, og ville gerne ha været med, men sådan kan det ikke altid være. Sådan som jeg har forstået det, er det den form for branding man brugte i gamle dage til lertøj. Man brænder, i bogstavligste forstand, leret i en isoleret tynde, til det er glødende, så lægger men det i noget hø, og til sidst i koldt vand. Det er en meget kort proces, og der er vist lidt diskussion om, hvor solidt raku brændt ler er. Ret mig gerne.

Jeg har jo altså ikke været med :-/ og ikke haft dem i hænderne endnu, men jeg har fået nogle fine billeder. Så bliver der nok en anden gang. :-)



  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar