Forside

tirsdag den 17. januar 2017

EN SYGE MELDING.

Min tid på Kurhus

NU er det vist på tide, at jeg får opdateret min Scrapbog. Den har ikke været død, men det har jeg næsten.. se http://kavernoes.blogspot.dk/
Det er en lang historie og jeg er blevet godt og grundig hjerneskadet og handikappet, især på min højre side og jeg er af naturen, højrehånet... :-(

Men det skal ikke forhindre mig i at være kreativ og have noget mellem hænderne... jeg vil blive tosset, hvis jeg ikke kunne noget...
Jeg lå inde på Rigshospitalet, i min syge seng og tænkte, at hvis jeg for pokker da bare kunne bruge en patchwork pizza kniv.... det kan jeg ikke helt.....  min højre arm/side er halvt så stærk som den venstre.. des uden er min højre side delvis følesløs og har "Ataksi" min højre side er ikke død, men mmm.. jeg kan ikke helt styre mine bevægelser og har mistede min fin motorik.Skade på lille hjernen...
Så må jeg jo bare bruge min venstre og den højre så godt jeg kan.

Nå efter et par operationer, og frem og til bage.. bliver jeg 12. januar 2016, indlagt på "Kurhus" CfN. i Dianalund, Felidelfia
De har et lukket værksted, hvor jeg fik lov til at være... det var lidt mærkeligt.. det var et værksted for sentudviklede... Jeg er håndarbejdskærer, sad i kørestol og hade hjælper med...

Med lidt hjælp fik jeg lavet et lille patchwork tæppe.



Efter jeg havde lavet mit tæppe, var jeg lidt mættede "" Jeg havde nået mit mål. Der var også så mange ting, at lave på Kurhus... Jeg var begyndt at gå og cykle (på en trehjulet) Jeg cyklede ned i byen og købte ind, og jeg fandt en cafe' hvor jeg sad og øvede bogstaver og figurer...første klase om igen...

Så blev det Påske. Der blev pyntede op i den helt store stil. I den anledning, fik jeg et lille får ind på min stue..nu står det i min vindueskarm og minder mig om sjove dage på Kurhus.....


En eftermiddag skulle vi alle sammen klippe gækkebreve, plejere og klienter, det var bla. en del af træningen, da stort set alle klinter, døjer med en dårlig arm.
Jeg har lavet gækkebreve i tusindvis, men hvad hjælper det, at man kan det i hovedet, hvis man ikke kan det i hænderne?.. Der er ikke andet for end at begynde forfra, hvad for en saks virker og kan jeg bruge venstre?..og fik da lavet et. til stor glæde for min datter og mine små nevøer, så er det da lige meget, hvordan det er klippet.



På Kurhus eller CfN er der tilknyttede en neuropædagog, det var primært hende der stod for arrangementer og gav os udfordringer.
På et tidspunkt gav hun mig en bunke blade, og sagde at jeg skulle lave en collage, det gjorde jeg så.... Det er mig en gåde, hvordan jeg fik klippet det ud. Jeg tror det var en god saks, eller også havde jeg god tid, eller også var jeg i god træning? ..med hensyn til hånden...Alting skal holdes ved lige..især når man er blevet hjerneskadet.


       

Ingen kommentarer:

Send en kommentar